כאבי גב ושיטות הטיפול בהם

גישות טיפול חדשניות לתופעת כאבי גב תחתון

  1. כאבי גב הם מטרד יום יומי היכול להופיע בכל גיל ובכל שלב בחיים, אחד הכאבים הנפוצים ביותר הוא כאב גב תחתון. בממוצע ניתן לומר ש 80% מן האוכלוסייה תחווה בחייה סוג מסוים של כאבי גב. (יכול להיות גב תפוס כאבים ממוקדים בגב תחתון). לעיתים כאב הגב יוצר לחץ על עמוד השדרה שמשליך את הכאב לאזורים נוספים בגוף כגון לאזורי הגפיים (בעיקר הגפיים התחתונות) ולעיתים גם לאזור המפשעה ואף לגב העליון.
כאבי גב מופיעים לאחר תנועות לא נכונות ופציעות שונות. כמו כן כאבי גב יכולים להופיע בעקבות הזנחה של פעילות גופנית נאותה. אחד הטיפולים הפופולריים בבעיות גב – הוא הליכה עם מדרסים מיוחדים שמטרתם לאיזון את היציבה של הגוף. על המטופל המשתמש במדרסים לבצע הליכות יום יומיות בכדי לעזור לתהליך זה להשפיע ולשנות את התנוחה הכללית של הגוף.

כיום, מתפתחת גישה שונה בעולם, בהתייחסות לכאבי גב, הגישה החדשה, מתבטאת בכך שיש לבדוק ולטפל בנושאים נוספים הקשורים לכאב הגב: להתייחס לאורח חיים כללי של האדם הסובל וגם לכל אופן שבו איכות חייו של אדם נפגעה.

טיפול אפקטיבי בכאבי גב הינו אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני פיזיותרפיסטים, אורתופדים, כירופרקטורים, וסוגי מטפלים נוספים (כגון רפלקסולוגים, מטפלים בשיטת שיאצו. הנושא נחקר בצורה אינטנסיבית בכל העולם, ומאמצים רבים נעשים על מנת לתת מענה לבעיה שכיחה זו.

טיפולי פיזיותרפיה בכאבי הגב מכילים טכניקות שונות לחיזוק שרירי הבטן להם יש תפקיד חשוב בתמיכה לשרירי הגב התחתון. נושא השרירים העמוקים של הבטן וקשרם לבעיות גב נבדק במחקרים רבים – והתוצאות העידו כי אנשים שסובלים מכאבי גב כרוניים, היו בעלי תפקוד לקוי של שרירי הבטן העמוקים. בעבות המחקרים האלה, פיזיותרפיסטים ומטפלים רבים ברחבי העולם מקדישים זמן לפיתוח שיטות וטכניקות רבות לחיזוק שרירי הבטן העמוקים שמסייעים ליצירת יציבה טובה ולהחלמה מלאה של המטופלים הסובלים מכאבי גב תחתון.

לקריאת עוד מאמרים מקצועיים על כאב הגב היכנסו ל:

כואבת הרגל ואמרו לכם שיש לכם פריצת דיסק

הרופא אמר שצריך לנוח והחבר אמר שצריך לנוע ולא לשכב במיטה

למה כאב גב תחתון מגביל אותנו בהתכופפות